Dettiblog - IKT

Dettiblog - IKT

Facebook a tanításban

2018. május 23. - Kékesy Bernadett

Az új generációk között biztosan nem találkozunk olyan gyerekkel, akinek magyarázni kéne mi is az a Facebook. Az is valószínű, hogy a nagy többségnek van is saját Facebook fiókja. Ráadásul a sok közösségi oldal közül a Facebook az évek során kiemelkedett és egyeduralkodóvá vált, csak egy-egy nosztalgikus mosoly kíséretében emlékszünk vissza, hogy valaha az iWiW vagy a myVip volt divat  a fiatalok körében. A Facebbok térhódítása felveti a kérdést tehát, hogy a tanárok az oktatás, hogyan tudnák a maguk javára fordítani a kialakult helyzetet. Azon kívül, hogy a Facebook és a Messenger megnehezíti az óráikat, amennyiben egy órán 15 telefont kell elvenniük a tanulóktól, valójában egy-két dologban hasznukra is lehet.

 Képtalálat a következőre: „facebook”

 

Az osztálycsoportok kialakulása valószínűleg már-már törvényszerű, de célszerű egy olyat is létrehozni, aminek az osztályfőnök is a tagja. Ebben a csoportban megoszthatunk egymással minden információt, kérdést, érdekességet. Ha az osztályfőnök csoportjáról beszélünk, például az osztálykirándulásról is megoszthatja itt is a információkat, könnyű újra előkeresni a bejegyzést, vagy ha rögzített bejegyzésként közli a fontosabb információkat, akkor mindig az első poszt lesz ez, amikor a diákok belépnek. Ha szaktanárról beszélünk, akkor elsősorban a házi feladathoz, segédanyagokhoz hasznos egy ilyen csoport. 

Csinálhatunk oldalt is egy-egy tantárgynak, ez főleg szakkör, vagy érdeklődő diákok esetében lehet hasznos. Pédául a fizika szakkörnek külön oldala lenne, amit ha likeolnak láthatják a pár naponta megosztott érdekes videókat, kísérleteket, híreket, tudományos cikkeket. Ebben az esetben tényleg csak azok látnák, akiket érdekel és nem terhelnénk feleslegesen az osztálycsoportot, oda csak a nagyon fontos információk kerülnének.

A Facebook megkönnyíti a diákok közötti kommunikációt is, ha valamiféle közös projektmunkát, csapatmunkát tűzünk ki feladatul, javasolhatjuk, hogy csináljanak egy közös csoportot. így könnyebb együtt dolgozni, akkor is ha fizikailag nincsenek egy helyen. Ha pedig esetleg nagyon jól tudjuk, hogy az óra alatt a társaság fele a pad alatt okostelefonozik, kreatívan kitalálhatunk egy olyan feladatot órán, ahol mondjuk egymástól távol ülőknek kell közösen megoldani egy feladatot, így legalább az óra témájáról fog szólni a chatelés.

 

Források:

http://epa.oszk.hu/00000/00011/00169/pdf/EPA00011_Iskolakultura_2012-10_011-042.pdf

A bejegyzés trackback címe:

https://dettiblogikt.blog.hu/api/trackback/id/tr413896472

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása